המאבק שאיחד את ישיבת "עטרת" הליטאית עם סגן ראש עיריית ת"א מש"ס

    ישראל פריי 1 Comment on המאבק שאיחד את ישיבת "עטרת" הליטאית עם סגן ראש עיריית ת"א מש"ס
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגרש שעומד בפאתי שכונת הר נוף הירושלמית, עומד זמן רב במוקד מאבק תכנוני ויצרי ממושך. אחרי שהמועצה הארצית לתכנון אישרה את שינוי התב"ע באופן שיתאים לפתיחת ישיבה במקום, הגישו מספר גורמים בשכונה יחד עם ארגוני איכות סביבה עררים נגד הקמת הישיבה, בטענה לאי סדרים בהליך ההקצאה של העירייה וחוסר התאמה סביבתית. ועדת העררים קיבלה את ההסתייגויות, ופרויקט הקמת הישיבה נתקע.

    הדרך היצירתית של מובילי ההקצאה המזוהים עם להביא לשינוי ההחלטה, הביאה לשיתוף פעולה בלתי צפוי שיוצר מצב מעט אבסורדי. "דה מרקר" חשף היום כי סגן ראש עיריית תל אביב וחבר המועצה מטעמה, הרב נתן אלנתן, גויס ע"מ שישתמש בכובעו כנציג העיר תל אביב בוועדת התכנון הארצית, ויבקש לבטל את קבלת העררים, במטרה להשיב את התוכנית המקורית על כנה.

    העובדה כי נציג שמייצג את הציבור ואת העיר תל אביב בוועדה מקצועית, יטיל את כובד משקלו ממניעים מפלגתיים במגרש שכלל לא נמצא בשטח הקשור לתחום שיפוטו, מעורר אי נוחות בקרב גורמים מקצועיים. עיריית תל אביב מסרה ל"דה מרקר": "לעירייה אין כל עמדה בנושא זה. הרב אלנתן יושב בוועדה מכוח מינוי הנובע מהיותו סגן ראש עירייה, וכנציג בוועדה הארצית הוא חופשי להביע את עמדתו המקצועית בכל נושא שמובא לדיון בפני חברי הוועדה".

    בשיחה שערך אתר 'קול חי' עם סגן ראש עיריית תל אביב אמר הרב נתן אלנתן כי מדובר בהחלטה מקצועית לחלוטין, וכי לא מעורב כל שיקול אחר: "בתוקף תפקידי אני מכהן כחבר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, וכתוצאה מכך גם חבר בוועדת העררים. מדובר במינוי מקצועי נטו. אתמול קיבלה המועצה הארצית את דרישתי להחזיר לדיון בוועדת העררים את ההחלטה שביטלה את אישורה של המועצה הארצית להקמת ישיבה בהר נוף".

    הרב אלנתן הדגיש כי הוויכוח הוא מקצועי. סעיפי ההתנגדות של המערערים שעסקו בשכנות המגרש למוסד דתי לאומי נדחו על אתר, הדיונים מתנהלים אך ורק במישור המקצועי, וכי הוא עמד על כך שבניגוד לטענות, אין כל בעיה נופית בהקמת שטח ציבורי כמקובל בירושלים.

    אלנתן הוסיף כי לא מדובר כלל בעניין מפלגתי, וכי ההקצאה המדוברת היא בכלל עבור ישיבת "עטרת ישראל" הליטאית: "צריך להבין, אם עיריית תל אביב שולחת אותי כנציגה בוועדת התכנון החשובה במדינה, זה רק מוכיח שסומכים על שיקול דעתי כאיש מקצוע, שעושה עבודתו נאמנה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שסניק מתלקק. את כל הבעיות של בוחריך בעיר פתרת?